תיאור התרגיל באתר הוא:
כתבו תוכנית המבקשת מהמשתמש לבחור שלושה מספרים ומדפיסה את הגדול ביניהם
כלומר, התוכנית שלך צריכה לבקש קלט של 3 מספרים, ולהדפיס פלט של המספר הגדול מבניהם.
דוגמה להרצה אפשרית של התוכנית:
Please enter 3 numbers
Please enter first number:
31
Please enter second number:
42
Please enter third number:
17
Maximum is: 42
אין דרישה שהקלט/פלט יילוו בהודעות הטקסט האלו - אתה יכול לממש את התוכנית בדרך שנראית לך. לדוגמה, אתה יכול לוותר על כל הטקסטים ולהשתמש בפקודות input
ריקות - פשוט לקבל קלט 3 פעמים, למצוא את המספר הגדול מבין השלושה ולהדפיס אותו.
אגב, כמו שינון כתב, הוא מכוון לזה שתתמודד בעיקר בכוחות עצמך עם התרגילים (כי זו דרך טובה ללמוד), אבל תוכל בשלב מאוחר יותר להסתכל אם כבר קיים דיון על הדף הרלוונטי בקורס - לחץ בתחתית הדף על הקישור “המשך דיון”, כשלפעמים יהיו שם פתרונות של תלמידים אחרים ו/או דיון בשאלות שאולי רלוונטיות גם לך.
כמובן שחשוב לזכור ש: There’s more than one way to do it
[למרות שבפייטון מעדיפים את המשפט: There should be one-- and preferably only one --obvious way to do it]
ספציפית לתרגילים האלו, אני צרפתי שם את המימוש שלי לפתרון התרגילים - אציין שלפעמים אני משלב מספר תרגילים ביחד, מרחיב ו/או מתנסה בדברים שאינם חייבים להיות חלק מהתרגיל.
עוד משהו קטן, שממש לא קריטי בהקשר של התירגול הספציפי ללימוד פייטון, אבל לידע כללי:
תרגילים 3 ו-4 המתייחסים למשחק 7 בום! במשחק הזה “בעולם הרגיל” כל אחד בתורו אמור להגיד את המספר הבא, כשרק אם המספר מתחלק ל-7 (ובגרסה של תרגיל 4, או במקרה שהמספר מכיל את הספרה 7) יגיד במקום המספר את המילה “בום!”. המשחק יראה כך:
1, 2, 3, 4, 5, 6, Boom, 8, 9, 10, 11, 12, 13, Boom, 15...
לכאורה בתרגילים הנ"ל התוכנית אמורה להחליף את החד השחקנים, “שבתורו” מקבל מספר ואמור להחזיר את הפלי הנכון - המספר עצמו או Boom. לכן מימוש המתאים לא ידפיס “Not Boom” כשהתנאי לא מתקיים, אלא את המספר שהתקבל.