הפקד הראשון שלי - ריאקט 16

מה הרעיון של השיעור הזה. לא הבנתי

הי שירה, קצת רקע או חידוד:

בעבר מתכנתי JavaScript כמעט ולא הכירו וכמעט ולא השתמשו במילה class, ולכן כשריאקט התחילה הדרך להגדיר פקד היתה לקרוא לפונקציה React.createClass ולהעביר לה את אוביקט האפשרויות.

בהמשך הזמן כתיב ES6 הפך ליותר מקובל בתעשיה וגם ריאקט יישרו קו והוסיפו את התמיכה בכתיב של class … extends React.Component כדרך נוספת להגדיר פקד. החל מגירסא 16 של ריאקט זאת הדרך המומלצת והתמיכה בדרך הישנה יותר אפשרית באמצעות תוספת של ספריה חיצונית. כדאי לוודא שאת מכירה לעומק ES6 לפני שמתחילה לכתוב ריאקט בשיטה זו ויש באתר קורס שלם בנושא:
https://www.tocode.co.il/bundles/es6

בחודשים האחרונים אנחנו רואים מעבר נוסף מכתיב ה class לכתיב מבוסס פונקציה. במהלך הקורס אני מראה גם את השיטה הזו. מומלץ מאוד גם אחרי שאת מגיעה לשיעורים האלה וקצת יותר מתמצאת בריאקט לצפות בשיעור ההרחבה בנושא React Hooks שעוסק בדרך שפקדי ריאקט הולכים להיכתב בעתיד:
https://www.tocode.co.il/past_workshops/71

אני יודע שזה קצת מבלבל שיש שלוש דרכים לכתוב את אותו דבר אבל צריך לקחת בחשבון שיש פה אבולוציה של שיטות עבודה ושהצוות שכותב את ריאקט מצד אחד עושה מאמצים למצוא כל הזמן שיטות טובות יותר אבל מצד שני צריך גם להמשיך ולתמוך בדברים שכבר נמצאים בשימוש במערכות קיימות. במהלך הקורס אנחנו לומדים את כל השיטות כדי שתהיה לך הבנה טובה של האקוסיסטם וההתפתחות שלו.

ממשיך את הדיון מ הפקד הראשון שלי - ריאקט 16:

תודה ,אני כותבת בJS ו JQUERY לא נתקלת בES6 חובה ללמוד לפניי ריאקט ?
לא הבנתי מה הרעיון של הפרק הזה עם הכותרת הפקד הראשון שלי - ריאקט 16

מומלץ מאוד ללמוד es6 לפני ריאקט (תכל׳ס כמעט חובה).

לגבי הכותרת החל מגירסא 16 ריאקט הכניסו יותר ויותר es6 ולכן כל הפרקים שהכותרת שלהם מכילה ״ריאקט 16״ מדברים בעצם על אותו הנושא שהיה בפרק שלפניהם אבל בגירסת es6.